Spanje week 7, Baai Aquamarijn, Marjal, Canet Do Berenguer. Barcelona, Frankrijk Naar Huis.

Zaterdag 30 maart 2013
Het is mooi weer als we gaan rijden richting Mojacar waar wij vorig jaar ook een paar dagen hebben gestaan. Vanwege het weer zijn we iets eerder afgeslagen en binnendoor naar de kust gereden. We zitten dan in de buurt van de woestijn van Europa. Opeens komen we in een klein dorp  Aguamarga Nijar aan en kijken recht uit op een kleine baai aan zee waar veel campers staan. Direct daar naar toe gereden en uiteindelijk een plaats vooraan het strand kunnen claimen. Het is  morgen Pasen en veel Spanjaarden hebben vrij dus de kleine baai staat vrij vol met dagjesmensen. Het dorpje heeft een supermarktje en voor de rest  veel restaurantjes. De omgeving is echt mooi om te zien en daar is het nog mogelijk een leuk optrekje te kopen met vol uitzicht op de zee. Het werd die dag 26 graden. Heerlijk aan het water lezen en in zwembroek natuurlijk! We hoorden van Hollanders dat er verder naar beneden nog twee camperplaatsen waren. Dus die hebben we genoteerd voor een volgend bezoek. Afhankelijk van het weer morgen, want de berichten waren niet goed, bezien we of we langer blijven.

Zondag 31 maart 2013. Pasen
Het weer is niet best Er is veel bewolking en vertrekken richting Mojacar.  Via een steile slingerweg tot hoog in de bergen aan de kust met mooie uitzichten. De N341. Echt de moeite waard. We passeren onze camperplek bij Mojacar maar rijden toch even later door naar de eerder bezochte Megacamping Marjal de costa Blanca om daar de huishouding weer op orde te krijgen. We constateren zien dat het heel druk is met Spanjaarden maar zien toch een paar mooi plaatsen. Bij de receptie blijkt dat het tarief 45 euro per nacht is omdat feestdagen als hoogseizoen worden gerekend. Maar de Belgische sprekende jongen biedt een plek aan voor 20 euro dus dat hebben we maar gedaan.

maandag 1 april 2013
We gaan weer rijden en gaan de kust af richting Casteleone en komen weer een heel mooi badplaatsje Canet do Berenguer tegen met een breed strand. Vanwege het mooie weer zoeken we tevergeefs de Camperplaats. We gaan staan op een mooie parkeerplaats waar normaal betaald parkeren geldt, maar de parkeerzuil is afgesloten en buiten gebruik. Met zicht op zee en rustig gelegen doen we die dag lekker op het strand genieten van de zon. In de avond gaan wandelen zoals veel Spanjaarden dat doen naar een plaatse verder door. Daar is wel een Camperplek maar ons plekje houden we. Teruggekomen tegen de avond krijgen we bezoek van mussen die juist de bomen waar wij staan in beslag hebben genomen. Gezellig tjilpen maar na een half uur doodstil en heerlijk geslapen tot het ochtendgloren natuurlijk!

Onderweg langs de kust

Dinsdag 2 april 2013
Het blijft mooi weer en rijden door richting Barcelona langs de kust en zoeken kort na de middag weer een plaats op om voor de rest van de dag te genieten van het mooie weer. We vinden de plaats L ‘Ampola en in een woonwijk dalen we af en vinden een prima plekje voor de rest van de dag. De plaats ligt in de omgeving van de Delta del LÉbre voor Tarragona
We spraken nog een Nederlander die even later verder ging maar wel vertelde dat op de Delta zelf prachtige plaatsen zijn voor de Camper dus is dat een tip voor volgend jaar.
Tegen de avond vertrekken we en iets verder langs de boulevard treffen we twee Franse Campers op een rustige plek en voegen ons bij hen. We trakteren ze op een Ricard en al gauw komen we te weten dat ze al 10 jaar naar Marokko gaan voor 2 maanden. Nimmer problemen gehad en gaan volgend jaar weer. De Fransen komen uit Rodez nabij de N88. Moesten beslist het plaatselijk restaurant aandoen waar je mocht staan met je camper als je daar kwam eten voor een bedrag van 10 euro met een fles champagne. De Fransen gaan naar huis via Barcelona. Wij zetten morgen de tomtom op Thuis en zien dat we de kust verlaten en midden door Spanje in een rechte lijn op huis aan gaan.

woensdag 3 april 2013
Op tijd opstaan en na afscheid van de Fransen verlaten we even later  de kust en komen achteraf tot de ontdekking waarom men via Barcelona naar huis gaan zoals de Fransen deden. Het lijkt een rechte lijn naar boven maar uiteindelijk als we uren rijden en nagenoeg geen kilometers maken langs de plaatsen Lleida en naar boven richting Pyreneeën over de N230 om uiteindelijk bij Fos de N125 Frankrijk in te rijden richting Toulouse. Als  je de tijd hebt genomen om naar huis te rijden een prachtige route om te doen. Slingerwegen naar boven tot een hoogte van 1400 meter de sneeuw in. Bij de pas van het stuwmeer even gestopt en daar zagen we zowaar gieren die even heel laag voorbij vlogen. Vele meren en prachtige uitzichten op de besneeuwde bergen. De hele dag gereden en ongeveer 300 km gereden tot Cahors om daar op de camperplaats te overnachten maar die was vol. Dus een woonwijk ingereden en op een heel rustige villawijk de nacht in volledige stilte doorgebracht.

Clameci frankrijk N151 (8)

Clameci Frankrijk N151
Donderdag 4 april 2013
Het wordt kouder naarmate we noordelijk rijden in Frankrijk. Soms nemen we een stuk Tolweg maar meestal rijden we over de N wegen naar Toulouse, Limoges en bij Clamecy stoppen we en parkeren aan het water bij een Nederlander, die ook op weg naar huis was.
Het plaatsje is heel mooi om te bezoeken. Het kanaal waar we aan stonden werd vroeger gebruikt om hout voor de winter de transporteren naar Parijs.

Vrijdag 5 april 2013
De laatste etappe naar huis. Langs Troyes, Reims richting Charleroi naar België. De N5 naar laatstgenoemde plaats bevind zich in zeer slechte staat met kuilen vele kruisingen. Genoteerd dat we die weg altijd zullen mijden en de heenweg dit jaar zeer goede keuze was geweest.

Thuiskomst die dag omstreeks 16.30 uur. Het zit er op. Voldaan en terugblikkend die avond onder het genot van een glaasje wijn mogen we concluderen dat we heel veel gezien hebben.

Op naar de volgende vakantie !!!!!