1e en 2e week

Vertrek

Donderdag 21 januari: Om 9.00 uur starten en de tom tom (TT) staat op Souppes – Sur –Loing, onder Parijs en geen
tolweg. Wij dachten dat we bij Arras, begin tolweg parijs eraf zouden moeten maar in Belgie gaan we net voor de grens met Frankrijk al op de N2 en ter hoogte van Parijs de N104 rijden. Wel mooi allemaal en prima rijden en prachtig weer maar van Parijs hebben we geen glimp opgevangen. Toch duurde de rit, zo’n 490 km veel te lang over deze wegen en met diverse stops komen we uiteindelijk op de camperplek (cp) aan om 17.00 uur. Een mooie en rustige plek aan het kanaal voor 5 euro inclusief stroom, die tegen het donker werd opgehaald.

Vrijdag 22 januari: We zijn weer vroeg uit de veren en zetten de tt op Clermont Ferrand. We mijden de tolweg en rijden via de 2016 Tempeliersdorp la couvertoirade nabij Milau (1)plaatsen Montargis, Cosne- Cours- Sur- Loire, Nevers, Moulins, St. Pourcain en gaan vanuit Clermont Ferrand de autoweg op richting Milau. Net na de brug hebben we er 592 km op zitten en slaan af bij het plaatsje La Couvertoirade. In het kleine dorp staat een intacte citadel van de orde der Tempeliers. Het is even uitkijken in het dorpje maar even voorbij de citadel ligt een grote parkeerplaats (N41.81028/O3.05767). Beslist de moeite waard om de citadel te bezichtigen en heerlijk rustig overnachten.

Zaterdag 23 januari: Om 09.15 uur vertrek en ook nu weer prachting weer. We hopen nu Spanje in te rijden 2016 Platja de Aroomdat we alleen autoweg hebben naar Perpignan. Net na perpignan nemen we bij afslag 42 de tolweg omdat het stuk tot aan Le Perthus de grens een kronkelweg is en het scheelt 45 minuten in tijd aan de grens en kost 3,50 euro. Aan de grens is het druk bij de vele winkels en outlets, omdat de prijzen daar heel laag liggen en slaan natuurlijk daar wat sterke drank in en tanken natuurlijk. Het is dan iets na twaalf uur. Vanwege het goede weer rijden we naar Platja de Aro. Buiten de cp mag je nu ook op de parkeervakken staan. We gaan er wandelen in de stad en genieten van de heerlijke temperatuur van 21 graden.
We komen weer een beetje tot rust!

24 januari en 25 januari:2016 mont roig del camp camping marimar 1Het weer blijft goed dus besluiten we een camping op te zoeken zo’n 300 km verder aan de 2016 mont roig del camp camping marimarCosta Dorado, camping Miramar in het plaatsje Mont- Roig del Camp. Aankomst om 13.00 uur en we staan er met een paar campers. Achter de duinen en uitzicht op de zee, waar de Spanjaarden aan het vissen zijn. Op Dorade vis zo vertelden ze. We blijven hier 2 nachten. Lekker niks doen dus en je laten opwarmen door de zon. De volgende dag een paar uur aan het strand gewandeld en bij de supermarkt de Conzum scampies gekocht die we ons bij de camper lekker hebben laten smaken.

dinsdag 26 januari: We vertrekken weer. Nu gaan we de cp zoeken onder Alicante in de vissersplaats Santa2016 Santa Pola (2)2016 Santa Pola (5) Pola, waar we eerder hebben gestaan. De camperplaats bestaat niet meer, maar er staan aan de boulevard diverse campers in grote vakken geparkeerd en wij stationeren ons daar ook. 40o km gereden vandaag. Bij de vissersafslag is het een hele drukte en er wordt veel vis uitgeladen die haastig naar de afslag wordt gebracht ofwel op de boot zelf aan plaatselijke bewoners wordt verkocht. Een hele bedrijvigheid en mooi om te zien. Daarna een cafe binnen en tapas met bier gedronken. Het locaal is al voorbereid op de carnaval.

Woensdag 27 januari: Vandaag gaan we van de kust af en de bergen in. De route Alpujarras – Sierra Nevada. 2016 route Las Alpujarras_Sierra Nevada2016 route du alpujarra sierra nevada 4Het wordt klimmen soms wel 16-18 %, haakse bochten, diepe kloven, en langs de weg bronnen, vele wijngaarden, fruitbomen en natuurlijk olijfbomen en prachtige in de bergen gelegen witte dorpen We passeren minni Hollywood, het texas dorp waar we niet in mogen omdat er gefilmd wordt. Mooi om te zien dat uit zo’n klein plaatsje vele beroemde westerns gemaakt zijn . 2016 route du alpujarra sierra nevada 5We bereiken de hoogste top tot 14oo meter hoogte en nog net geen sneeuw.2016 route du alpujarra sierra nevada 162016 route du alpujarra sierra nevada 21

Ook vinden we een camperplaats op 1200 meter hoogte aan de rand van een kloof met prachtig uitzicht maar het is te vroeg om2016 route du alpujarra sierra nevada 17 nu al te stoppen dus rijden we door. We komen veel campers tegen op de route en nemen regelmatig een pauze om van de mooie uitzichten de genieten. Uiteindelijk gaan we weer langzaam naar beneden tot op 300 meter waar we een camping vinden die wel 20 euro kost maar een goede wifi verbinding inbegrepen en mooie was en douchegelegenheid. Camping Orgiva te Orgiva. Een mooi dag en nagenieten bij een glaasje wijn.

donderdag 28 januari: We zijn laat wakker en vertrekken uiteindelijk om 10.00 uur met de TT op Monte Gordo, Portugal.2016 naar Portugal 9 We zitten al gauw op de snelweg en het weer is goed. Tegen 14.00 uur rijden we over de grote brug Portugal binnen waar we direct worden staande gehouden door de politie, niet voor een overtreding maar er wordt ons een map met campings uitgereikt en een intervieuw afgenomen over Portugal. We rijden Monto Gordo binnen en parkeren in het centrum bij een parkje waar het rustig is om daar ook te overnachten.  Daarna gaan we natuurlijk naar de familie in hotel Dunamar. Het is fijn om Carlo, Francien en Tonny weer te zien. Omdat zij ook pas aangekomen zijn ga ik met de vrouwen met de camper inslaan bij de Lidl. Een overvolle winkelwagen, dat was het! Daarna hebben wij ons verwent en zijn bij Victor de Belg ossehaas op steen gaan eten. Heerlijk en daarna nog even bekomen in de camper en onder de wol.

28 januari t/m 3 februari: Deze periode zijn we steeds in de omgeving van Monte Gordo. We overnachten een nacht bij het2016 aan zee Tavira 3 2016 aan zee Tavira 1strand van Tavira, doen boodschappen bij de Continente waaronder een internetkaart van Meo voor 20 euro onbeperkt internetten voor 18 dagen.  Bezoeken de rommelmarkt bij de overdekte markthallen van Tavira. Daarna zijn we enige dagen terug op ons plekje op de parking aan het strand net buiten Monte Gordo. Het weer is prima en gaan zaterdag langs het strand op verjaardagsvisite van Carlo en omdat Francien dinsdag jarig is nemen ze ons mee uit eten. Verder wordt 14 februari vastgelegd om mee te gaan naar de Fado avond.  Voor ons betekent dat een mooie tussenliggende periode dat we het 2016 verblijf met familie in Monte Gordo5binnenland van Portugal kunnen bezoeken.
2016 Aan zee monte gordo2016 rommelmarkt Tavira 3
Onze eerste 14 dagen van huis zitten er op!