9e en 10e week

dinsdag 15 maart:
Vanuit Olhos D Agua vertrekken we terug naar Monte gordo om afscheid te nemen van onze familie, want we gaan terug naar boven Spanje in. Op onze vertrouwde stek vlakbij Monte Gordo treffen we Peggy en Ivon weer die overmorgen ook weer verder trekken net als wij. Even bijkletsen natuurlijk en horen dat ze bij een leuk dorp met een kopermijn hebben gestaan en wij noteren dat voor een volgend bezoek natuurlijk. Het weer is goed en wij gaan wandelen door het park naar de familie. Net op tijd komen we daar aan want het is tijd voor een aperitief en praten de afgelopen tijd bij. Zij gaan volgende week weer naar huis. We spreken voor morgenavond  af om chinees te halen.
Terug bij de camper wordt het alweer donker. Morgen gaan we als het weer goed is lekker naar het strand.

2016 afscheidsdiner van de familie 1 woensdag 16 maart:
Het weer is prima en in de ochtend gaan we de bestelling opnemen bij de familie omdat we toch nog wat boodschappen moeten doen en geven die af bij de chinees. Dan gaan we terug en zoeken het strand op totdat de wind opsteekt. Peggy en Ivon zijn ook weg en zien we ook laat in de avond niet meer bij de camper. We horen de Koekkoek in het bos dus die is ook op weg naar Nederland!
Wij gaan tegen vijf uur lopend naar de afhaalchinees en dan aan tafel natuurlijk. Netjes opgedekt en we hebben het ons heerlijk laten smaken. Wel een iets andere smaak dan bij ons, maar het was bijna allemaal op! Dan nog even gezellig bij elkaar en dan laat in de avond nemen we afscheid en wij door het donker het bos in naar de camper maar wel bij maanlicht en een mooie sterrenhemel. Morgen zit het verblijf n Portugal erop.

Huis in de grond in de omgeving van Granada
2016 onderweg van Monte gordo Sivillia almeria #2016 BBQ bij Isleta2016 zalmmoot voor o,o3 eurocent
donderdag 17 maart.
De wekker staat voor het eerst op 6.30 uur. Dit om het uur verschil met Spanje en ook om de spits  in Sevilla te mijden. Het kost moeite maar om 7.15 uur zijn we aan het rijden, nadat ik nog gauw een afscheidsbriefje weggelegd heb bij de camper van Peggy en Ivon. We rijden die dag zonder problemen naar Sevilla, Motril Almeria en genieten van de prachtige sneeuwkap van de Nevada. langs de kust naar La Isleta. Daar komen we, na verscheiden stops natuurlijk, aan tegen 3 uur in de middag en blijkt dat we hier vorig jaar met storm hebben gestaan. Een groot verschil met nu.
Hier hebben we 2 nachten gestaan.  Een keer vlees op de BBQ en de andere dag Vis met frieten. De vis hebben we met de Honda gehaald bij de Carrefour in Almeria. De prijs van de zalm was een vergissing want die kostte ons 0,03 eurocent. Het smaakte voortreffelijk.
2016 vis op de BBQ bij Iseta

2016 bij Isleta #
Zaterdagochtend was het koud en bewolkt dus gaan we verder naar boven richting Valencia.
2016 onderweg van Monte gordo Sivillia almeria4

2016 marina do'r nabij Valencia 42016 marina do'r nabij Valencia 6

SAM_0025
zaterdag 19 maart:
Het is de bedoeling dat we richting Valencia rijden maar dat gaan we niet in 1 keer halen. Nadat we Benidorm met haar wolkenkrabbers hebben gepasseerd en in de buurt  van Oliva komen, zoeken we tussen de flats aan de kust bij Guadamar, waar we al een keer hebben gestaan, een plek maar een vriendelijke security man spreekt ons aan en brengt ons naar een rustige parkeerplaats en mogen daar voor deze nacht staan. Ieder half uur kwam hij in de avond langs rijden. Het gaat flink regenen maar we slapen daar doorheen.
Zondag 20 maart
O
m zeven uur op en rijden tegen 8 uur verder. Een stralende zon en blauwe lucht en tegen 11 uur besluiten we een camping op te zoeken. Het wordt camping Didota  bij Marina Do’r. Het is manoeuvreren om de plek op te komen maar het lukt en staan heerlijk in de zon. Het is een camping waar best veel Brabanders zitten, zowaar uit Hoeven. We blijven bij de camper. Morgen en woensdag is het Happy hour en kennelijk gaat bijna iedereen daar naar toe dus wij ook. We trakteren ons op een pastis die zo goed smaakt dat we er een pastis light achterop drinken! Een mooie dag.

maandag 21 t/m woensdag 23 maart:
We houden deze dagen ons gemak. We wandelen in Marina Do’r een vakantie oord met vele attracties voor families en vrij nieuw. In het hoogseizoen moeten wij hier niet zijn. Een prachtig aangelegde park met vijver aan de boulevard.
We maken happy Hour mee maar de drukte valt tegen. Dan worden we dinsdag in de vroege ochtend geconfronteerd met de aanslagen in Brussel. Vreselijk en blijven nagenoeg de hele dag de gebeurtenissen volgen. Belgen, Duitsers, Fransen, Engelsen, Finnen, Noren en Spanjaarden hebben het er de hele dag over en het is stil op de camping.
Aanvankelijk wilden we dinsdag vertrekken omdat het weer niet zo goed was en naar Barcelona rijden maar vanwege deze aanslag zijn we niet weggereden. Woensdag vroeg nemen we afscheid van de buren en gaan met mooi weer richting Barcelona en arriveren tegen 1 uur op camping Estrellas, die we eerder bezochten. De camping is duurder geworden maar we hebben een plaatsje aan het strand zelf en genieten van het mooie weer. Morgen gaan we met de Honda Gaudi’s  Sagrada de Familia bezoeken en daarna Barca.
2016 oropesa del mar camping Didota

2016 marina do'r nabij Valencia 11

2016 marina do'r nabij Valencia 14

2016 marina do'r nabij Valencia 18
2016 barcelona Familia en Barca 1

2016 barcelona Familia en Barca 6

2016 langs de rotskust naar Sitges 1
donderdag 24 maart:
We gaan met de Honda naar de Sagrada de Familia. Het is er druk en dan weer worden we teleurgesteld want de tickets zijn voor de komende vijf uur uitverkocht en daarom gaan we naar Camp Nou om voor kleinzoon Jesse shirts te kopen. Ook daar is druk en terwijl we daar zijn belt Sandra ons om te vertellen dat Johan Cruijff is overleden. Dat is hier op geen enkele manier te zien, op borden, of dat vlaggen half stok hangen, vreemd! We drinken een biertje en dan gaan we inkopen bij de Carrefour in het centrum. De grootste die we ooit gezien hebben. twee verdiepingen, Food en Non Food, werkelijk alles was er te koop in dit prachtige winkelcentrum waarin deze zaak was ondergebracht. We kochten Dorade vis en daarna hielden we ons gemak op de camping en gingen we tickets kopen via internet voor de Familia, maar daar konden we pas boeken voor moren na drie uur. Dus dat hebben we niet gedaan. Het blijft dus op onze verlanglijst staan.
Vrijdag 25 maart:
Het weer is goed en gaan met de Honda een tourrit maken. Eerst rijden we naar een camperplek boven Barcelona om te zien of dat iets is voor de volgende keer, want de camping is behoorlijk druk geworden en er is boem boem muziek buiten de camping vanwege een evenement. Op de camperplaats zien we dat een een loosplek is en er staan diverse campers. Een mooie plek. We spreken Nederlanders aan die hier overnacht hadden en ook voor de eerste keer hier waren.
 Een man en een vrouw die na een kort gesprek vertelden dat zij evangelisten waren. Martien Stam heette hij en kort daarop overhandigde hij ons een zelfgeschreven boek genaamd: een onoverzichtelijke bocht, waarin hij zijn verhaal doet over de ziekte van zijn vrouw Fija die uiteindelijk aan kanker is overleden. Martien en Fija maakten deel uit van het Chauffeurs Evangeliesatieteam Holland. Daarnaast kregen we het Nieuwe testament.
We namen het dankbaar aan en namen een werkelijk afscheid op zo’n korte tijd. Wonderbaarlijk hoe een en ander kan lopen. Daarna gaan we terug naar de kust. Een rotskust hoog in de bergen en veel bochten; de C32, die van Barcelona naar Sitges gaat. We hebben deze weg eerder met de camper gereden maar met Honda is dit een prachtige ervaring. Alhoewel het druk is genieten we toch van de uitzichten en in Sitges aangekomen pakken we een (duur) terras. We gaan dit stadje verder niet bezoeken. Dat is voor een volgende keer en keren terug naar onze camping en gaan lekker de vis op de BBQ leggen. Het wordt avond en gaan pakken want morgen gaan we Spanje verlaten en Frankrijk in.

We zijn op weg naar huis.
2016 barcelona Familia en Barca 2

2016 riom gannat boven Clermont ferrand #

2016 koffie in Luxemburg #
zaterdag 26 maart:
Rond half negen rijden we de camping af en de tom tom staat op Le Boulou. Het is niet druk op de ring van Barcelona en laten die al gauw achter ons. De tt stuurt ons via een nieuwe weg de C25 via Vic naar Girona naar Figures om tegen 12 uur in Le Boulou aan te komen om te shoppen. Voor de familie een paar dozen Pastis. Daarna weer op weg en nemen een stuk tolweg en gaan bij afslag 42 eraf. We komen eigenlijk te vroeg aan op de ingestelde camperplek dus rijden we door tot peyriac de mer, dat net voor Narbonne ligt. Een plek voor 5 euro nabij een prachtige lagune met flamingo’s en een fijne wandeling maakten.

Zondag 27 maart: Pasen.
D
e klok gaat weer 1 uur vooruit dus vertrekken laat in de ochtend via de A75 over de Milau brug naar Clermond ferrant.  Het is niet druk op de weg en net na genoemde plaats zoeken we een cp en dat wordt Riom Gannat op de D2009. mooi aangelegd en staan tussen 2 Nederlanders. We komen aan de praat en al gauw worden mooie plaatsen voor overnachting aan elkaar uitgewisseld. De zon laat zich toch regelmatig zien en dus wordt de BBQ aangezet.  In de nacht vallen er een paar buien.

Maandag 28 maart:
Vertrek rond 9 uur en na afscheid nemen gaat het richting st. Pourqan richting Moulins en dan de N79 naar Chalon sur Saonne over de N70. Dan richting Dijon N7 en D974 naar Langres. Daar nemen we een toeristische route de D74 om te overnachten in het plaatsje Concourt bij een riviertje. Een leuke overnachtingsplaats maar het begint behoorlijk te regenen. De TV gaat aan of lezen een boek. Morgen hopen we thuis te zijn. Vannacht goed geslapen.

Dinsdag 29 maart:
Vertrek rond 9 uur richting Nancy en dan naar Metz Luxemburg in. Daar tanken natuurlijk en een goede koffie van Starbucks en Mc Donalds eten. De reis naar Brussel en Antwerpen gaat zonder problemen en al gauw komt de afslag Sint Job in beeld. Tegen 4 uur rijden we ons erf op. De zon schijnt en zijn blij dat we thuis zijn. Wat later wordt er uitgepakt en jawel het regent!