Week 13, 26 Maart tot 2 April. Van Aguilar - Valencia

Zondag 26 maart. Temperatuur. 21 gr
Vertrek rond 9.00 uur en het gaat nu slingerend naar beneden en passeren weer het dorp Antequera en zien dat daar ook een camperplaats is, die we noteren. Dan de snelweg op en onderweg tanken, een bak koffie en water bijvullen. Tegen half drie komen we aan in Aguilas en voorbij deze plaats is een betaalde camperplaats bij het tankstation. Dan 2 kilometer verder aan een rotonde aan de kust zien we de gedoogde plaats. Een mooi plek tussen twee baaien in en wij stellen ons op achter een Nederlander uit zeeland die hier al jaren komt. Morgen vertrekt hij en we mogen dan zijn plaats innemen. 1e rij. Wij genieten verder deze dag van het mooie weer.

Maandag 27 maart
Om 10 uur vertrekt onze Zeeuw En wij nemen zijn plaatsje in. Een tuintje is aangelegd met cactussen die we regelmatig water moeten geven. Als we klaar zijn gaan we met de Honda de omgeving verkennen. Langs de kust wordt volop gebouwd en er zijn mooie plaatsen aan de kust. Toch moeten we terug want ik moet tanken en in de omgeving is geen tankstation. Dus terug naar Aguilas en als we getankt hebben wandelen langs de boulevard en natuurlijk een terrasje pikken. De middenstand moet ook leven toch! Dan terug naar de camper.

Dinsdag 28 maart  22gr
Vandaag gaan we Aguilas in het centrum bezoeken. Echt een mooi plaatsje met een park in het oude gedeelte met bomen die in 1915 geplant zijn en veel schaduw geven. We wandelen door de straatjes en komen aan in de haven en zien boven op de rotsen een kasteel dat nu als hotel is ingericht. Bij een grote stoomlocomotief is een leuk café en daar drinken we een biertje en hier krijgen we tapas van stukjes makreel, schelpen en kisch.

Woensdag 29 maart
Het weer blijft goed. Om 9 uur zitten we al buiten in het zonnetje aan de koffie en genieten van het uitzicht op zee.

Net na de middag gaan we met de Honda richting Mojacar over de Al 5105 een toeristische kustweg. Prachtig rijden daar. Een slingerende weg met bochten en soms hoog langs de rotsen. We rijden door kleine dorpen die volledig worden ingesloten door grote bouwprojecten zoals villa's en residenties. In het oud gedeelte van een dorp aan het haventje pauzeren we met een biertje en krijgen daarbij tapa, gebakken inktvis en sardientjes. Daarna nog verder richting Mojacar maar komen aan in een grote plaats Garrucha, een echte vakantiecentrum. Daarna rijden we terug over dezelfde weg in iets meer dan een half uur. Terug bij de camper genieten we en tegen een uur of 6 gaat de BBQ weer aan voor een biefstuk en frikadellen.  Een mooie dag. Morgen gaan we verder naar boven. Ons plekje hebben we vergeven aan een Duits echtpaar ! (waren heel freundlich).

Donderdag 30 maart.   23gr

Om 7 uur gaat de wekker af en zien dan dat het nog donker is. Wilma zet koffie en binnen een kwartier is het licht! Om 8 uur zijn we klaar voor vertrek en onze Duitser staat al in de startblokken om dit plek in te nemen. Een kort afscheid en dan lozen en water innemen bij het tankstation van de officiële camperplek voor 2 euro. Dan op weg naar een vrije parkeerplaats aan het zeestrand net onder de haven van Valencia, het natuurpark l Albufeira,  de ene kant zee en de andere kant een zoetwatermeer. Zo'n 350 km. rijden vandaag via Murcia over de snelweg. Net na de middag komen we aan en vinden de plek. Heel mooi aan zee en je kan op het strand douchen. Er staat nog een Belg die ook net aangekomen is en gaan vlakbij staan. Na het eten gaan we met de Honda de omgeving verkennen en komen aan in El parello een klein vissershaventje en pakken een terrasje in de zon. Daarna terug naar de camper en daar nog even naar vissers gekeken die al een paar Dorades gevangen hebben. Verder nog wat buurten met een paar duitsers en de Belg over andere leuke camperplaatsen die we noteren en dan eten. Morgen rijden we naar Cullera.

Vrijdag 31 maart. 20gr  bewolkt
Als we Cullera binnen rijden herkende ik de plaats terug van enkele jaren geleden. Toen stonden we op een camping. Op de berg staat een kasteel en die gaan we bezoeken. Een flinke klim naar boven met de Honda. Met korting als pensionado hebben we in het mooie gerestaureerde kasteel een mooi uitzicht over Cullera.  Vooral die chaotische platte dakjes van het oude gedeelte. Als we het kasteel uit komen willen we de kerk zien maarja, om 1 uur gaat alles dicht tot 3 uur! Dan maar een flinke wandeling aan het mooie strand en een menu de dia. Ik paella en Wilma gegrilde kip. De paella smaakte voor de eerste keer dat ik deze proefde heel goed. Dan terug naar de camper en lekker in de zon bij een temperatuur van 21 graden.

Zaterdag 1 april.      27 gr
Valencia wordthet vandaag. We zijn er een paar jaar geleden al eens geweest. Tegen half elf wilden we vertrekken maar onze Friezen naast ons komen afscheid nemen maar uiteindelijk wordt het vertrek een uur later en praten over van alles en nog wat. Maar daarom heb je ook vakantie natuurlijk. Tegen 12 uur zijn we met de Honda op pad en komen bij de grote kunstwerken aan waar de Honda nabij de omgelegde rivier Turia, en nu een prachtig park is door de stad, wordt geparkeerd. Nu wandelen we langs de kunstwerken. Heel mooi en indrukwekkend. We laten enkele foto's spreken.

Op de hoek van een kruising een klein café  en een prima biertje met tapa. Dan nog even in het centrum de overdekte markt bezoeken, maar die is omgetoverd in  kleine restaurantjes. We gaan dan naar een restaurant op zoek in het drukke centrum, nadat we er 10 hadden bezocht konden we een tafeltje krijgen. Alles gereserveerd! Een leuk tentje waar we voor 2 personen een 400 gram hamburger op de steengrill kregen. Het smaakte heerlijk. Facebook.com/belmondoburgerclub

Wij hebben genoten van deze dag in het mooie park.

We gaan echt naar week 14!