Camping Hellas 3 juni

Maandag 3 juni: CAMPING HELLAS
Jammer maar we vertrekken weer uit chorefto en gaan op camping Hellas in de buurt van Volos staan om ons sanitair op orde te krijgen en misschien Volos te bezoeken. De camping ligt aan zee in het plaatsje kato gatzea. Dus dezelfde weg terug en met veel verkeer. In een dorpje een tegemoetkomende vrachtwagen en ik moet echt aan de kant en dan een zonk in de weg en de spiegel raakt een luifel van een winkel. Zo te zien geen schade en Wilma ziet nog dat dat een vrouw haastig de luifel naar binnen draait, want die hing echt over de weg. Na controle gelukkig geen schade. Dus weer verder en na drie uurtjes kwamen we op de camping aan en kregen een mooi plaatsje iets van het strand en lekker onder de olijfbomen.
Twee overnachtingen hebben we hier gestaan. Lekker op het strand en wandelen naar het dorp waar een rijdende visboer zijn handel verkocht aan de plaatselijke bevolking en wij 1 kilo Dorade kochten  voor 9 euro! Die heb ik schoongemaakt en zit nu in de vriezer voor de BBQ. Volos bezoeken is er niet van gekomen.
Schoonmaken van de Vis

WOENSDAG 5 JUNI:
Tegen 10 uur zijn we bij de camping weggereden want er werd slecht weer verwacht. Ongeveer 130 km rijden en weer moesten we een berg over op 850 meter maar die was goed te rijden alhoewel meer dan 14% klimmen of dalen wel aan de orde was.
Regelmatig moest ik in de eerste versnelling afremmen. Aan de kust was het zwaar bewolkt maar op de camperplek aangekomen, bij Rakopotamos ter hoogte van Larisa, hadden we die achter ons gelaten. Er stonden 3 campers en wij vonden een mooi plekje. Er is een douche dus ook een luxe hier. Lekker eerst eten en dan zwemmen en het weer bleef goed. Tegen de avond toch meerder campers bijgekomen. En heel even een regenbui, maar om half zeven zaten we toch weer in de zon.
In de avond een mooi schouwspel van honderden vuurvliegjes.
Donderdag 6 juni: Stralende zon de hele dag en af en toe een wolk. Regelmatig zwemmen bij ongeveer 28 gr. en een praatje met hollandse buren en lezen. Heel rustig hier en geen blaffende honden. Onze maaltijd deze dag was aspergesoep, rijst met cili con carne en vol a vente.

Tegen de middag staan we met 10 campers. In de avond nog de familie afbellen en een fijne vakantie wensen aan Sandra, Emile en Liv die met tante joos naar frankrijk en spanje gaan. In de avond nog de zee met de verrekijker afgezocht want regelmatig komen er scholen tonijn voorbij. Vrijdag 7 juni:Afgelopen nacht nog een dreigend onweer maar die passeerde ons zonder regen. Vanmorgen maakt Wilma me wakker om acht uur en die had al lekker in zee gezwommen. Strakke blauwe lucht en de zon liet zich al voelen. De luifel opgezet en doorzon deken bevestigd. Heerlijke schaduw en toch zicht op zee. Onze nieuwe buurman Jan uit zutphen pakt de elektrische fiets en brengt voor ons brood mee. Mooi toch. 80 cent en voor het fietsen naar het dorp afgerond op 1 euro voor 8 km.