Week 12, 19 tot 26 Maart. Olhos , terug naar Monte Gordo, Naar Spanje

Zondag 19 maart.
Boodschappen aldi en lekker bij de camper. Het is 24 graden en mooie blauwe lucht. Wilma en karin maken een wandeling en ik blijf bij Jan en praten over van alles en niks. Ik ben door de zon verbrand dus heb ik een T-shirt aangedaan.

Tegen de avond maak ik voor beiden gebakken aardappelen. Een mooie dag en zo te zien gaat Jan vooruit!

Maandag 20 maart.
Deze dag blijven we bij de camper en wordt het weer 24 graden. Tegen half twaalf wandelen langs de kust en eten een bord friet en biertje in het restaurant van de vorige wandeling.

Daarna terug en zoveel mogelijk bij een briesje wind in de zon. Jan houd het goed vol en is hoopvol om de terugreis aan te vangen. Karin komt met een cadeau voor de hulp die ze hebben gekregen de afgelopen dagen. Heel leuk. Dan valt de avond. Morgen gaan we uit elkaar!

Dinsdag 21 maart.
  22 maart

Rond een uur of 9 nemen we afscheid van Jan en Karin. Het was ondanks de zorgen om Jan een mooie week en hebben veel plezier gehad en veel gelachen. Zij vertrekken het eerst want wij gaan eerst douchen en dan op de camperplaats de sanitaire voorzieningen op orde brengen. Natuurlijk hebben we afspraken gemaakt om contact te houden. Grotendeels wordt dezelfde route terug gereden, alleen volgen we de kust bij Alhoa. Net na de middag komen we aan op onze camperplekje a&e bij Monte Gordo en kunnen gelijk op het plek gaan staan bij de heuvel langs de weg. Prima zo. Dan te voet naar de familie in hotel Dunamar maar eerst op het terras een pot bier en een hamburger. Francien Carlo en Tonny praten we weer bij en die vertrekken aanstaande maandag. Wij gaan vrijdag of zaterdag want er wordt de komende dagen slecht weer verwacht en de buienradar laat zien dat het richting Alicante goed weer blijft. Op de terugweg naar de camper horen we de koekoek en dat is ook een goed teken. Morgen een flinke wandeling voor de conditie!

Woensdag 22 maart.
Stevige wandelschoenen en langs het strand richting villa real voor een bezoek aan de Lidl en onze conditie op peil te houden. Dreigende regenwouden en tussendoor zon maar geen regen. Onderweg als we het strand afgaan zien we de dat naast de witte brem ook de gele tot bloei komt en ook de mimosa nog steeds in bloei staat en een heerlijke geur afgeeft. Een groenvink volgt ons een tijdje. (Zie foto boven)Bij de Lidl gaan de boodschappen in de rugzak, waaronder een mini soldeerbout op gas. Dan weer op de terugweg naar de familie en daar trakteren we op Nata pelo cake. Op de terugweg zien we nog dolfijnen! Dan nog een terrasje en gaan dan gauw richting camper want de wolken zijn dreigend aan het worden met harde windstoten.

Donderdag 23 maart.

Vandaag blijven we bij de camper. Lekker in het zonnetje ondanks dat de voorspellingen slecht weer geven. Tegen 4 uur gaan we naar de familie want ik trakteer en gaan uit eten bij restaurant Dolce dat achter hotel Dunamar ligt. Beefsteak,  tong, en schol op het menu en alles liet zich goed smaken. Nog een afzakkertje terug in het hotel en dan terug door het bos naar de camper. Een mooie dag. Morgen wachten we het weer af. Is het slecht dan vertrekken we anders nog een dag hier.

Vrijdag 24 maart.
Het weer is wederom goed dus blijven we en gaan een flinke wandeling maken richting Tavira alleen niet zo ver natuurlijk. Een laatste foto van het prachtige strand!

Toch uiteindelijk vier uur stappen voordat we terug zijn. Tegen de avond naar de familie om afscheid te nemen. Zij stappen aanstaande maandag op het vliegtuig. Onze trip gaat naar Spanje ongeveer 360 km rijden naar een camperplekje in de bergen met prachtig uitzicht nabij het plaatsje Anteguera.

Zaterdag 25 maart.
Tegen 10 uur nemen we afscheid van de buurman uit Groningen en zwaaien de rest uit en gaan dan

richting Spanje. Anteguera ligt na Sevilla en boven Malaga langs de A92. Na het stadje wordt het naar boven klimmen tot wel een hoogte van bijna 1400 meter. Jammer dat het mistig is daar want dat is de camper plek,  dus wij zakken terug naar ongeveer 1100 meter opeenperkeerplaatsmeteen prachtig uitzicht. De omgeving is een beschermd gebied en genaamd El Torcal de Anteguera. Vlakbij is eenmerengebied en verder zijn er veel bezienswaardigheden?  Als we de volgende reis weer in Spanje komen gaan we deze omgeving beslist bezoeken want we hebben nu al een route gepland staan op de terugweg.

Deze stenen zijn door erosie zo gevormd. Mooi om te zien. Verder is er een natuurlijk zoutmeer en een 5000 jaar oude dolmen  (hunnen) te bezichtigen.
Wij houden verder ons gemak in de camper. Inmiddels is het nog maar 8 graden tegen 5 uur in de avond. Dus de kachel wordt wel aangezet. Morgen gaat de reis naar Aguilas aan de kust en dat is ook weer iets meer dan 300 km.

Ook deze week zit er weer op. Op naar week 13.