Week 9, 26 Februari - 6 Maart Sandra In Portugal In Cabanas

Zondag 26 Februari
Een suffe start vandaag. Maar nadat we een tosti en koffie bij de bakker op hadden, zijn we een flinke wandeling langs het strand naar villa real gaan doen. Het was mooi weer en op de terugweg natuurlijk onze dorst gelest. Terug bij de camper toch 14 kilometer gelopen. Voor de rest gezellig bij elkaar bij de camper gebleven.

Maandag 27 februari
Deze dag zijn we voornamelijk bezig geweest met boodschappen doen, omdat morgen onze dochter Sandra met Emil, Dennis en Liv met het vliegtuig voor 1 week over komen in het Golden hotel in Cabanas. Ook haar vriendin Claudia en John met dochter Light komen met een latere vlucht. Dus genoeg voorbereidingen. Wel nog een reparatie verricht aan de camper trap van jan die afbrak toen hij in wilde stappen.

Dinsdag 28 maart
In de ochtend rijden we met de Honda naar camping ria Formosa om te informeren of er toch een plaats vrij is. En jawel, we hebben geluk dat we een week daar kunnen staan en vlakbij het hotel van Sandra zijn. Dus weer terug naar de camper en inpakken. We nemen voorlopig afscheid van Ivonne en Peggy want Jan en Karin waren er niet. wilma is met de camper gaan rijden en ik achterop met de Honda. Net na de middag stonden we weer keurig op ons plek en hielden het vluchtnummer bij om te zien wanneer ze aankwamen.

tegen de avond waren ze geland en het werd al donker toen we met de buggy en de boodschappen bij het hotel aan kwamen. We kwamen ze buiten tegen en waren blij ze weer te zien. Liv begreep het niet zo hoe wij daar nou waren maar al gauw gilde van plezier. In het restaurant onder het eten wat afspraken gemaakt en daarna naar hun appartement gaan zien. Uitzicht op de lagune!  Morgen gaan ze naar het strand.

Woensdag 1 maart.

Vroeg in de ochtend terug naar hun appartement en zien we Claudia en John en Light ook weer.

Iedereen gaat met een bootje de lagune over naar het strand want het weer is gelukkig prima. Ik ga toch nog de laatste boodschappen doen en nieuwe internetkaarten kopen in Monte gordo en bij de familie in hotel Dunamar afgeven.

Na de middag komt de buts terug en vinden het hier geweldig. Met het bootje moesten ze aan de overkant door het water naar het strand omdat het hoog water was. Veel zo'n en daar op het strand liggen heel grote schelpen. Tegen de avond zorgt wilma voor soep en verse hamburgers die binnen de kortste tijd allemaal op waren. Het was een goed gevoel voor ons dat ze het hier naar de zin hadden.

Donderdag 2 maart.
Voornamelijk blijven wij vandaag op de camping, zo kunnen de vakantiegangers hun eigen weg gaan. Na de middag belt Sandra en spreken af dat wij bij de Pingo gebraden haantjes gaan halen en dan gebakken aardappelen bij hun gaan eten. Het smaakte goed en er bleef met 9 man niets over. Dan mag Liv vanavond voor het eerst bij ons in de camper slapen. Dus wilma met Liv in de buggy en ik met de Honda terug naar de camera. Heel de avond is Liv actief door alles in de camper uit te testen. Dan naar bed maar ze gaat pas slapen als wij ook in bed liggen. Welterusten!

Vrijdag 3 maart.
Rond half 10 wordt Liv wakker en is direct actief. We gaan samen in de douche en vertoeven in de speeltuin van de camping. Sandra en Emil komen liv halen en na de middag brengen ze haar terug omdat ze met de taxi naar Tavira oranje gaan. Wij zijn met Liv naar Cabanas gegaan en daar een terrasje bezocht.

Tegen 6 uur belden ze me op waar ze goed konden eten. Ik heb toen het restaurant achter onze camping geadviseerd. Even later belde Dennis op hoe ik ze daar naar toe had durven sturen. Geen friet en drinken. 1 uur later moest hij namens allen excuus aanbieden want het eten was echt voortreffelijk en voor herhaling vatbaar. Nou ja! Ook liv wilde weer niet slapen dus samen weer naar bed. Welterusten.
Zaterdag 4 maart.
Vanochtend wordt iedereen verrast. Mon en Ria zitten in Monte Gordo in het hotel naast Dunamar en komen naar het mooie weer kijken. Echt een verassing want dat hebben ze voor iedereen stil kunnen houden. De buts gaat vandaag ook naar deze stad en wij komen in de middag ook met de Honda en vinden elkaar al gauw op een terras aan de boulevard. En later voegen Mon Ria en Tonny zich bij de club en genieten van het mooie weer en de frikadellen!

Tegen de avond zijn wij terug naar de camping gereden en de buts zijn op mijn aanraden bij Tapas een dagmenu gaan eten. Daar belde ze later voor terug dat het eten daar hartstikke goed was, zeker voor die prijs van 10 euro.
We sluiten ook week 9 weer af.